Bättre sent än aldrig...

Den här månaden tog jag mig an City Of Glass av Cassandra Clare. Som jag har tvekat inför den här serien, för inte har jag känt något jättesug efter att läsa dem, trots att alla pratar om hur fantastiska böckerna är. Men så började jag läsa...och efteråt...
 
Tja, det tog mig tre böcker, men nu har även jag fattat grejen. The Mortal Instruments är en serie som man måste komma in i för att verkligen uppskatta. Första boken imponerade inte alls på mig. Trots demoner, vampyrer och spirande kärlek. Sedan gick jag och såg filmen och så här i efterhand var det ett stort misstag. Det förstörde helt bok två för mig, måste jag säga. Men nu är jag med och jag ser fram emot kommande böcker. Dessutom är de svenska översättningarna så fina, så det är möjligt att jag köper dem i fortsättningen.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0