Berättelser från Engelsfors

Igår skrev jag om Mark Siegels grafiska roman Sailor Twain. "En olycka kommer sällan ensam", brukar man ju säga, och det ordspråket passar även in på grafiska romaner. "Mycket vill ha mer" kan också tillämpas på den rådande situationen.
 
Nåväl, efter att ha läst klart Siegels roman var jag sugen på något mer i samma lättillgängliga format. Valet föll på Berättelser från Engelsfors, en ska vi kalla det in-between i serieform mellan böckerna Eld och Nyckeln. På de cirka 110 sidorna får man dels lite bakgrundshistoria, några förklaringar till vissa händelser i Eld samt lite provsmakning på framtiden och Nyckeln. Detta har ju naturligtvis resulterat i att jag omgående vill läsa klart trilogin. Har egentligen andra böcker som står före på tur, men vad hjärtat vill osv...
 
Summa summarum: Det är alltid trevligt med en nördvänlig om än inte nödvändig djupdykning ner i Engelsforshäxornas värld.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nördvänlig - en sådan underbar och träffsäker formuleing! Och ja, jag tillhör nördarna...

2015-06-27 @ 23:01:28
URL: http://mifflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0