Dagens skörd!

Idag har vi varit på en liten dagsutflykt till Jönköping. Förutom lite stopp på IKEA och dylikt åkte vi även till Erikshjälpen. Jag har inte varit i deras nya lokaler. Bokavdelningen var mycket imponerande och välfylld. Man fick lägga lite band på sig. Speciellt efter den gångna helgen, då vi var borta med hela familjen och fyndade böcker. Jag lyckades banta ned min hög till fyra böcker, varav en är en present till mamma. Dessa valde jag ut.
 
 
Sophie Kinsella aka Madeleine Wickhams Dubbelbokat - har ju läst det mesta av henne. Det fanns några Shopaholic-böcker också, men jag tycker hennes fristående böcker är bättre och har slutat läsa den serien.
 
Tedags för normalt byggda damer av Alexander McCall Smith, den bok i Damernas dektektivbyrå-serien som står näst på tur för mig att läsa.
 
Elsi Rydsjös Kvinnorna på Stensvik, en bok till mammas samling.
 
Och sist, men absolut inte minst, Kate Mosses Kryptan. Läste den i augusti för två år sedan, då vi var på semester i Bulgarien. Har ett pocketexemplar hemma, men har sedan dess letat ivrigt efter ett inbundet ex.
 
Summa summarum: Jag är mer än nöjd!
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt med välfyllda secondhandhyllor.

2015-06-30 @ 17:19:06
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Sofia

Roligt att du gillar bokavdelningen i Jönköpingsbutiken! Välkommen tillbaka!
/Sofia, kommunikatör på Erikshjälpen

2015-07-01 @ 08:19:28
URL: http://erikshjalpen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0