Bokomslag look-alike

Nu var det längesedan jag botaniserade bland bokomslag med slående likhet. Ett tag körde jag något som jag kallade "veckans look-alike" här på bloggen, men det var längesen. Men när jag häromdagen letade efter bra historiska thrillers, snubblade jag på dessa två:
 
 
 
 
Tidsepoken är 1700-, respektive 1800-tal, men modet verkar inte ha utvecklats så fort, varken när det gäller hattar, kappor eller för den delen gatubelysning... Den tidsepoken illustreras tydligen bäst med mystiska snubbar i slängkappor, bakifrån...
Sarkastisk humor åsido: Boken till vänster (som är den första delen i en serie i den unga New York på 1700-talet) har jag oläst i hyllan, och den har hyllats av självaste Gillan Flynn, så jag har höga förhoppningar om den. Boken till höger är en del av en serie som ska utspela sig i 1890-talets Karlstad. Är det någon som har läst någon av böckerna och kan berätta om de är läsvärda?
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Joelinda

Här inte läst någondera, men gillar look-alike-spaningar :-)

2016-04-04 @ 16:59:34
URL: http://boktanken.blogspot.se
Postat av: Bam

Hahah, gatubelysning är alltid inne...
Jag köpte New Yorks gudar på bokrean tillsammans med den andra delen i serien men har inte huggit in i den ännu. Hoppas att den är bra i alla fall.

2016-04-04 @ 17:19:31
URL: http://www.bamtycker.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag har läst New Yorks gudar och jag gillade den, jag älskar New York och relationen till staden berikade helt klart läsupplevelsen!

Svar: Vad härligt, nu blev jag ännu mer peppad att läsa den! /Judit
Bea, Sara och Judit

2016-04-04 @ 18:17:35
Postat av: Lena

Även jag har New Yorks gudar oläst i bokhyllan, liksom bok två i serien Tiga är guld.

2016-04-04 @ 20:07:09
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Frida

New Yorks gudar har jag velat läsa länge nu. Körkarlen känner jag inte igen. Konstigt nog tycker jag att New Yorks Gudars omslag är både snyggare och mer lockande. Det kan ha att göra med att jag inte tycker titeln är snyggt skriven på Körkarlen. Varken stilen eller färgen.

Svar: Håller med! Plus att jag tenderar att vara skeptisk not författar-samarbeten... /Judit
Bea, Sara och Judit

2016-04-05 @ 08:17:46
URL: http://www.pahittadenojen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0