Outlander - tv-serien

Jag har aldrig läst någon av Diana Gabaldons böcker, men Bea och Sara har läst några av dem och tyck om dem. Tv-serien Outlander som bygger på Gabaldons böcker har intresserat mig länge, men jag har inte haft möjlighet att titta på den hittills.
Men häromdagen så jag att hela den första säsongen har lagts till på Netflix! Det är väldigt roligt att det har hänt en hel del med Netflix på sistone - nyare filmer, fler roliga serier, osv... Så nu har jag börjat titta på Outlander som handlar om Claire i London. Året är 1945, och Claire och hennes man har varit isär i princip i fem år på grund av kriget, där Claire har tjänsgjort som sjuksköterska. Efter krigsslutet åker paret på en andra smekmånad till Skottland. För att göra en lång förklaring kort så hittar Claire så småningon en sorts tidsportal som för henne 200 år tillbaka i tiden.
Jag har inte hunnir se mer än ett par avsnitt, men hittills verkar serien lovande. Dessutom är det roligt att ha något bra att titta på i väntan på säsong 6 av Game of thrones...
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Louise

Har inte heller läst böckerna men tänkt göra det någon gång så blev också väldigt intresserad när jag såg att Netflix lagt ut serien :) Håller med, Netflix har börjat lagt ut lite mer intressanta titlar på sistone :)

2016-04-08 @ 18:09:50
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.se/
Postat av: Patricia

Åh, jag upptäckte de i fredags och jag är så glad :D
Fast jag förvirrar mig själv lite när jag samtidigt läser 5:e boken :D

2016-04-11 @ 10:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0