Läser just nu: Färjan!

FÄRJAN av Mats Strandberg
 
Hur många kapitel har du läst: Boken har inga kapitelnummer, men jag har läst till och med sida 283.
 
Bokens första mening: Det är nästan en timme kvar till avgång.
 
Senaste meningen du läste: Hon pekar, och handen skakar så mycket att vinet skvätter över kanten på hennes glas.
 
Vad tycker du om boken så här långt: Vältecknade karaktärer, härligt ryslig och massor av blod. Jag gillar!
 
Bästa händelsen hittills: Det är lite svårt att beskriva och jag hoppas att jag inte avslöjar för mycket nu, men det måste bli tänderna. Och inte som i vampyrtänder och huggtänder. Utan alla de scener där människor som blivit "smittade" tappar sina mänskliga tänder. De bara lossnar, liksom ramlar ur munnen på dem. Flera åt gången. Och Mats beskriver det så vidrigt att jag har kommit på mig själv med att sitta och spänna käkarna och knipa ihop munnen för att mina egna tänder inte ska få för sig att hoppa ut ur munnen på mig. Jag ryser bara jag tänker på det, fast på ett härligt sätt förstås :) Och när mina äldsta barn går omkring här hemma och vickar på sina lösa mjölktänder och vill att jag ska känna ... Nej, tack!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0