Boktolva 2017

Det var några år sedan sist jag körde en boktolva, men under 2017 får det bli dags igen. Boktolvan går ut på att man ska läsa tolv nya författare från en lista man skapat. Man kan göra listan längre än tolv namn, men målet är att kunna kryssa för minst tolv stycken. Utmaningen skapades av Enligt O!
 
Inför det nya året har jag inventerat oläst-hyllan på, för mig, nya författare. Femton av dem fick hamna på listan för årets utmaning och här kommer den:
 
  1. Stephanie Laurens 
  2. Caroline Linden
  3. Anna Todd
  4. Martine Carlsson
  5. Julia Quinn
  6. Jacquelyn Frank
  7. Clare Mackintosh
  8. Sarah Morgan
  9. Susan Mallery
  10. Astrid Ahlberg
  11. Kasie West
  12. Victoria Connelly
  13. Kelley Armstrong
  14. Alexandra Potter
  15. Courtney Cole
 
Mycket romantik, en del övernaturligt/fantasy och lite spänning - men framför allt massor av begåvade kvinnor. Inte en endaste man i sikte... Listan kommer att finnas under läsutmaningar i menyn och namnen kommer att strykas över allt eftersom. 
 
Vilka författare ser ni fram emot att stifta bekantskap med 2017?
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Min tolva innehåller fler kvinnor än män i åt. Tack för dina tips. Är du nyfiken på min tolva så ligger den under Utmaningar 2017.

Svar: Då ska jag gå in och kika! /Sara
Bea, Sara och Judit

2016-12-30 @ 14:47:32
URL: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0