Krig och fred på svt

I lördags sändes det första avsnittet av BBC-filmatiseringen av Tolstojs Krig och fred,  något som jag har sett fram emot sedan i höstas. Tittade ni? Vad tycker ni i så fall? Jag tycker att de flesta skådisar verkar lovande i sina roller än så länge, fast jag har sett dem i alltför många ur-engelska sammanhang förut för att kunna få någon rysk känsla medan jag tittar. Särskilt Gillian Andersson... Jag tycker att hon är skicklig annars, men jag har bara sett henne i moderna miljöer tidigare, och aldrig i historiska sammanhang, vilket skapade något av en diskrepans i min hjärna. Annars tycker jag att serien verkar lovande efter det första avsnittet.
 
 
Man kan också se avsnitten på svtplay om man inte vill binda upp sig sent på lördagskvällarna!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0