Waiting on Wednesday: Jag utan dig

 Waiting On Wednesday" is a weekly event, hosted here, that spotlights upcoming releases that we’re eagerly anticipating."
  
 
I april släpper Modernista den svenska översättningen av Kelly Rimmers Me Without You. Boken beskrivs som något för fans av Jojo Moyes och hennes Livet efter dig. Rimmer är en australiensisk romanceförfattare, men med tanke på titeln förbereder jag mig mentalt för att få mitt hjärta krossat. Vilket förresten är anledingen till att jag inte har läst Livet efter dig än, och förmodligen aldrig kommer göra heller.
 
Callum arbetar på en stor PR-byrå i Sydney och tar varje dag färjan hem till förorten Manly. En dag på färjan kommer han av en slump i samtal med Lilah, som är en engagerad jurist och miljökämpe, oc
h detta första möte utvecklar sig snabbt till en stormig förälskelse. Ingen av dem tror egentligen på kärlek vid första ögonkastet, men de klickar helt enkelt med varandra. Lilah försöker först kämpa emot med alla medel. Hon hittar på den ena ursäkten efter den andra för att inte låta känslorna ta över, men till sist ger hon upp och låter sig översköljas av kärleken. Allt ser ljust ut, och deras förhållande blir allt starkare. Men så kommer den dag då Lilah inte längre kan ignorera de sjukdomstecken som hon fruktat och hållit hemliga för Callum...
 
Jag utan dig (inbunden)
 
 
Ja, vad tror ni om det här?
Jag tycker det är jätteroligt att Modernista bjuder på lite romantik och jag hoppas att de fortsätter med det även i framtiden. När det gäller boken ser jag verkligen fram emot att läsa, men kommer nog ha näsdukar nära till hands.
 
 
 
 
 
 
 
Waiting On Wednesday" is a weekly event, hosted here, that spotlights upcoming releases that we’re eagerly anticipating."


Kommentarer
Postat av: Sofia Fritzson

Den låter intressant, men snyftig ...

Svar: Ja, det senare kan jag inte hjälpa att oroa mig lite för ... /Sara
Bea, Sara och Judit

2016-03-30 @ 10:02:44
URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0