Ett långt spår av blod

»Det första du bör veta om mig är att mitt namn inte är Carter Blake. Det namnet är lika lite mitt som hotellrummet jag bodde i när de anlitade mig.«
 
Ett långt spår av blod (The Killing Season) av Mason Cross är utgiven av Modernista och absolut något att rekommendera till dem som gillar actionsthrillers. Boken är den första i serien om Carter Blake. Det är våld, blod och död i en fartfylld blandning precis så som jag tycker att en välgjord actionthriller ska vara.
 
När Caleb Wardell, den ökände Krypskytten från Chicago, rymmer från death-row två veckor före sin avrättning vänder sig FBI till Carter Blake. Han är en man med en unik förmåga att spår upp personer som inte vill bli hittade, och en person som Wardell dessutom är bekant med sedan tidigare.
Tillsammans med Elaine Banner - en ambitiös FBI-agent som förenar livet som singelmamma med en alltmer framgångsrik karriär - måste Carter spåra Wardell, som nu förflyttar sig över USA och dödar till synes slumpmässigt.
Men Carter och Elaine finner sig snart vara åskådare mer än aktörer i fallet. Och medan de desperat försöker förstå sig på en man som dödar av ren lust, uppdagar de ett virrvarr av lögner och korruption som ska skaka om hela landet.
 
 
 
Carter Blake är något av ett mysterium och någon jag hoppas få veta mer om i kommande böcker. En intressant och välgjorde karaktär behöver nödvändigtvis inte vara någon man vet så mycket om. Författaren har hittat en bra balans som gör att den något lätta personbeskrivningen inte stör, utan snarare gör karaktären mer spännanade. Samtidigt lämnar handlingen inte mycket tid till att tänka efter så mycket. Det händer saker hela tiden och bladvändare är en mycket passande beskrivning av boken.
 
Ett långt spår av blod är ingen mysdeckare, utan en bok för dig som söker fart och spänning i en lite råare miljö, samtidigt som du vill ha ett klurigt mysterium att sätta tänderna i.
 
Tack till Modernista för boken!
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Den där står och väntar hos mig. Skall bli spännande att läsa.

2017-04-30 @ 20:33:02
URL: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0