Författarbesök: Örjan Bergstedt

I dag hälsar vi författaren Örjan Bergstedt välkommen som är aktuell med komedin Riddarna av Solvidden!
/ Beas Bokhylla.
 
 
 
 
Äntligen har min andra roman, Riddarna av Solvidden släppts ut i handeln. Det är en ljuvlig känsla, den där känslan av att vara klar. Man skriver och skriver. Veckor blir till månader och så äntligen… Ta daa! Så finns den där, boken man levt med så länge. På riktigt i handen, något man kan ta på, öppna och läsa. Så jäkla roligt!

Min debutroman var av det mörkare slaget så jag ville göra något helt annat den här gången och så blev det. Riddarna av Solvidden är en komedi. Jag tänkte: ”Vad skulle hända om ett gäng riktiga nötter, som aldrig får till något ger sig i kast med en räddningsaktion?”

Därefter började handlingen penslas fram: Ett kompisgäng med huvudpersonen John, som är en obotlig slacker, får av en slump reda på att hans mormor kommer att bli hemlös. Soviddens äldreboende ska läggas ner och snart står tanten på gatan om inte pengar skaffas fram å det snaraste! John bestämmer sig för att göra något åt saken och med hjälp av sina minst sagt korkade vänner inleder han ett räddningsuppdrag …………..

Det var otroligt roligt att skriva en komedi och jag kommer troligtvis skriva flera i framtiden. Just nu spenderar jag kvällarna med att skriva en kapitelbok för barn och ganska nyligen avslutade jag en äventyrsroman i fantasymiljö.

 

// Örjan Bergstedt

 

Läs mer om Örjan och Riddarna från Solvidden här.

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0