Marcella

Vi skaffade Netflix under jullovet. Det kan mycket möjligt ha varit ett stort misstag, för inte har det blivit speciellt mycket läst på det nya året. Däremot har jag hunnit se en hel del tv-serier och nu tänkte tipsa om en.
 
När det kommer till deckare i bokformat är författarduon Hjorth & Rosenfeldt en av mina stora favoriter. Eftersom Hans Rosenfeldt även är en hejare på att skapa spänning i tv-rutan, med serier som Bron, blev jag nyfiken när jag insåg att han även skrivit manus till Netflixserien Marcella.
 
Under åtta avsnitt följer vi Marcella Backland, som under många år lagt sin karriär inom polisen åt sidan för att fokusera på sin familj. När hennes man lämnar henne, samtidigt som en sadistisk seriemördare från förr återvänder för att sätta skräck i London, kastar hon sig tillbaka in i leken igen.
 
Jag måste säga att jag blev grymt imponerad av den här serien. Det är många oväntade vändningar i jakten på mördaren. Spänningen är skickligt uppbyggd och jag kunde inte sluta titta. En serie som är gjord för att maraton-kolla.
 
Någon som vet om det kommer en ny säsong? Och kommer den eminente Rosenfeldt stå bakom även den?
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Andrea/Bibliophilia

Tack för tipset! Jag ska se på den här efter att jag sett klart på Sherlock :)

2017-01-10 @ 11:00:51
URL: http://bibliophilia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0