Smarriga bakverk och en trött Bea!

Ja, vid datorn sitter nu en ganska nyvaken och trött Bea och det är kanske inte så konstigt efter gårdagens stora bröllopsfest! Igår var det syster E som knallade nedför altargången för att gifta sig med sin Växjöbo.
Med anledning av detta kalas så har det inte skrivits så flitigt här de senaste dagarna och om sanningen ska fram så känner jag föga inspiration rinna till idag heller. Jag är helt enkelt för trött.
Dock...ska jag ge ett litet bakbokstips...

Macarons är det franska lilla bakverket som verkat ta världen med storm. Tänk att något så litet kan bli så stort. Nu finns det i alla fall en bakbok om hur man själv ska lyckas med dessa små smarriga frestelser. Tycker själv att de ser urgoda ut och nästan lite på låtsas om man ska vara ärlig. Har jag då smakat några? Nej, men de ser verkligen ut att vara i min smak och det är nog inte omöjligt eftersom de små kakorna kommer i ett nästan oändligt urval av smaker.

Nu ska jag ta det ooooootroooligt lugnt resten av dagen!


/ Bea


Macaron


Kommentarer
Postat av: Boklusen

De är goda!! Men jag har inte vågat mig på att göra dem ännu. De sägs vara rätt svåra att göra!

2011-07-05 @ 21:35:50
URL: http://boklusensbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0