Bokquiz - mixa & matcha

Här kommer ett litet bokrelaterat knep-och-knåp. Vilken titel hör ihop med vilket citat? Samtliga citat är från bokens första mening.

Citaten:

"Det här var den tid på dagen då jag som mest önskade att jag kunde sova."

"Det var en klar kall aprildag, och klockorna visade tretton."

"Denna bok handlar till stor del om folket Hober."

"Pojken hette Santiago."


...
och böckerna:

1984 av George Orwell

Alkemisten av Paulo Coelho

Sagan om Ringen av J.R.R. Tolkien

Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer


Hoppas det är en lagom knepig mjukstart. Om fantasin flödar kommer det garanterat fler sorters bokquiz.

/ Bea



Kommentarer
Postat av: Tessan

Kul grej, fast jag kunde bara Sagan om ringen. Kom gärna med fler :)

Trevlig helg!

2011-04-01 @ 08:42:44
URL: http://svagerskorna.blogspot.com
Postat av: Bea

Ja, den meningen var ju kanske lite väl avslöjande.

Här kommer facit: mening...



1. = Om jag kunde drömma (Twilight)

2. = 1984

3. = Sagan om Ringen

4. = Alkemisten



Trevlig helg!

2011-04-01 @ 16:16:36
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0