Bokbloggsjerka 20-23 april!

  Det har blivit dags för ännu en bokbloggsjerka! Denna helgen ställer sig Annika följande fråga:

Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du lägger undan den om den inte tilltalar dig överhuvudtaget?

Sara:
Det händer väldigt sällan att jag läser en bok som inte tilltalar mig. Jag menar, varje bok jag väljer att läsa innehåller ju något som jag blivit nyfiken på. Så några stora besvikelser blir det väldigt sällan för min del. Men för att svara på frågan skulle jag nog säga ca 100 sidor. På den stunden borde man ha fått en bra uppfattning om boken, och har det inte hänt något spännande som tilltalar mig under de första 100 sidorna är den nog lite för långsam och seg för min smak. Även om jag säkert skulle fortsätta läsa den ändå, men kanske inte så koncentrerat utan det hade blivit lite mer snabbläsning från min sida.

Bea: I mångt och mycket gör jag nog samma som Sara. Jag har däremot lite svårt för att inte läsa klart en bok när jag väl börjat. Det känns lite som ett misslyckande. I vissa extremfall, då jag blivit irriterad bara av att tänka på att jag ska läsa boken, har jag slutat, typ Jo Nesbøs Fladdermusmannen.

/Bea & Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0