Bokbloggsjerka 30 mars - 2 april

 I helgens bokbloggsjerka ställer Annika följande fråga:


Vilken är din favoritmiljö i böckernas värld?

Sara
: Den pittoreska, engelska landsbygden är något som alltid går hem hos mig. Passar såväl till romantik som till ett spännande mordmysterium. Jag är även lite svag för Forks från twilightböckerna, med sitt regn, sin dimma och sina urskogar. Vackert beskrivna naturmiljöer går alltid hem. I kampen mellan stadsmiljö och landsbygd vinner livet på landet i nio fall av tio för min del.

Bea: Jag håller helt med min syster. Få saker slår den engelska landsbygden. Fast Karin Brunk Holmqvist sätter upp ett bra motstånd med sina målande beskrivningar av Österlen. Annars uppskattar jag Christian Jacqs skildringar av det forntida Egypten med dess natur och pampiga arkitektur.




Kommentarer
Postat av: Lo

Hej! Vilken fin blogg! Blev lite sugen på att läsa Tänk på ett t4l efter att ha läst inlägget =)

Lo

2012-03-31 @ 18:32:43
URL: http://www.sallysdaughters.com
Postat av: Monika

Jag har egentligen inga specifika önskemål om vilken miljö boken ska utspela sig i och det är nog bara när miljön inte är "rätt" som jag tänker på den. Självklart med några få undantag :)

2012-04-01 @ 08:16:54
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Evalinn

Ja, det är onekligne något visst med den klassiska, engelska landbygden!

Postat av: Lotten

Engelska landsbygden är inte helt fel. Fast den är ännu mer favorit i filmer och serier!

2012-04-01 @ 18:02:25
URL: http://lottensbokblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0