Banks på film!

Igår kväll satt jag och tittade på filmatiseringen av Peter Robinsons deckare I ondskans spår med Kommissarie Alan Banks i spetsen.

Om filmen:
Kommissarie Alan Banks och hans kollegor har under lång tid lett spaningarna efter Kameleonten, en seriemördare som misstänks ligga bakom flera unga kvinnors försvinnande. Nu tyder allting på att polisen har funnit rätt man, men avslöjandet visar sig bara vara början på ett fall som döljer fruktansvärda hemligheter...




En riktigt bra deckare faktiskt, och med lite annorlunda upplägg. Här vet man hela tiden vem som är mördaren, men utan de viktiga detaljerna så vet man inte riktigt hela sanningen. Eller jo, jag visste det, för Bea har berättat så pass mycket om boken innan. Men det ska bli spännande att prata med henne och höra hur mycket filmen skiljer sig från boken. En bok kan ju omöjligt rymmas i en och en halv timme film eller?

/Sara


Kommentarer
Postat av: Bea

Att du vågade titta på den. Jag tyckte att boken var väldigt obehaglig. Jag hade nog inte klarat en filmatisering.

2012-05-31 @ 20:18:41
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag och en kompis såg den där. Jag hade så roligt eftersom jag visste som precis vad som skulle hända och hon hade ingen aning, hon tyckte den var obehaglig :(

Men jag gillade filmen, tyckte mindre om skådespelaren de valt som Banks, men men :P

2013-08-05 @ 23:49:54
URL: http://confusedbooklover.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0