Mitt senaste bokpaket

Att det alltid förblir lika roligt att beställa böcker, vänta på paketet och till slut får öppna det och fingra på innehållet! Häromdagen kom det ett paket som jag hade beställt, med den ursäkten att min man ville ha en lättsam och rolig bok till vår förestående Mallorca-resa. Jag beställde Britt-Marie var här av Fredrik Backman till honom, han tyckte ju om En man som heter Ove, så jag tror att även denna historia kommer att passa honom bra.

Det gick ju inte an att bara beställa en ynka pocketbok, så jag beställde två böcker till, till mig själv... Snöbarnet av Eowyn Ivey, som jag har hört mycket gott om, och har varit konstant utlånad på mitt bibliotek det senaste året (det är ju i och för sig ett gott betyg), och ingen möjlighet att låna som e-bok. Historien låter som en vacker saga för vuxna, med både djup och allvar. Den ser jag fram emot.
Den andra boken till mig blev All the bright places av Jennifer Niven. Jag minns inte vem som har tipsat mig om den, men jag läste om den på en blogg och den har varit på min önskelista länge. YA, coming of age-roman med kärlek och vänskap. Har jämförts med The fault in our stars, fast sånt är jag lite skeptisk mot. Sluta stämpla varenda ungdomsroman om kärlek med hinder som "en ny TFIOS", och sluta marknadsföra varenda ny thriller skriven av en kvinna som "en ny Gone Girl"! Det är väldigt sällan de nya böckerna vinner på den parallellen, snarare blir man besviken på grund av för höga förhoppningar.
 
Nåja. Så här ser böckerna ut i alla fall, och jag ser fram emot läsningen av de två som är till mig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anna på Fantastiska berättelser

All the bright places är en helt fantastiskt bra bok, men jag kan rekommendera näsdukar.

Svar: Åhå! Okej, ska se till att ha dem i beredskap! /Judit
Bea, Sara och Judit

2015-08-31 @ 17:13:41
URL: http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/
Postat av: Boklysten

Snöbarnet är underbar - verkligen en saga för vuxna.

Svar: Det är det många som säger, ser fram emot den! /Judit
Bea, Sara och Judit

2015-08-31 @ 19:24:08
URL: http://boklysten.blogspot.se/
Postat av: Lena

Britt-Marie var här är så bra. All the bright places har jag nog bara hört positiva ord om.

2015-08-31 @ 19:56:33
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0