Spänningsutmaning Januari: En mörk och förvriden flod

 
 
När jag tittade tillbaka på 2015 och alla bra deckare, thrillers och spänningsromaner jag läst, var det självklart att jag skulle hänga på Spänningsutmaningen i år igen.
 
 
 
I januari läste jag En mörk och förvriden flod av Sharon Bolton. Boken är den fjärde i serien om Lacey Flint. Bolton skriver både skrämmande och makabert och En mörk och förvriden flod var inget undantag.
 
En tidig sommarmorgon hittar Lacey ett kvinnolik i floden inte långt ifrån sitt hem, och trots att hon borde veta bättre kan hon inte låta bli att själv försöka lösa den gåta som kommit i hennes väg. Vem är kvinnan och hur hamnade hon i Themsens förrädiskt snabba vatten? Och var det verkligen en tillfällighet att det var just Lacey som fann henne? Samtidigt som Lacey dras in i mordutredningen börjar det dyka upp främmande föremål på hennes husbåt. Hon har en krypande känsla av att någon bevakar henne - någon som vet precis vem hon är och vad som kan få hennes slumrande instinkter att vakna till liv.
 
Även om boken, enligt mig, varken slår Nu ser du mig eller Odödlig är den fortfarande riktigt, riktigt bra. Hela grejen med lik i vatten och faror som lurar under ytan får det att krypa i kroppen på mig. Det är tur att fotfarande är vinter, för sugen på att bada blir man då rakt inte. Och är man redan innan rädd för vatten, ja, då kan man nog räkna med att den fobin kommer att spädas på ytterligare efter att ha läst En mörk och förvriden flod.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Kajsas Bokblogg

Den här måste jag läsa. =)

2016-01-31 @ 12:57:04
URL: http://kajsasbokblogg.wordpress.com
Postat av: Lena

Läste nyligen Boltons första bok och den var otroligt spännande. Skall läsa fler av henne.

2016-01-31 @ 21:04:09
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Boklysten

Har ännu inte läst något av Bolton.

2016-02-01 @ 14:53:55
URL: http://boklysten.blogspot.se/
Postat av: Marie Eggimann

Den finns i bokhyllan får ta tag i den snart.

2016-02-01 @ 21:12:47
URL: http://eggetbok.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0