Hett i hyllan #19

Även den här torsdagen hänger jag på "Hett i Hyllan" som startade hos Bokföring enligt Monika. Hon utmanar oss att visa upp bortglömda böcker från våra bokhyllor. Jag närmar mig tjugo hyllvärmare som jag visat upp under året och när jag ser tillbaka på tidigare böcker inser jag att en del av dem faktiskt blivit lästa. Inte många, inte ens majoriteten, men några. Och jag vill påstå att det är den här utmaningens förtjänst. Lite längre fram tänker jag presentera exakt hur många som blivit lästa.
 
Så här skriver Monika om "Hett i hyllan": Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
 
 
 
Jag föll för Samantha Youngs skrivande när jag läste On Dublin street och började samla på mig böckerna i serien med samma namn. Men efter att ha läst min andra bok av henne, den fjärde fristående delen i serien, tog det lite stopp. Jag tror det berodde på att samtidigt som fyran var otroligt bra, en solklar femma från mig, så gjorde den lite för ont att läsa. Allt slutade givetvis med att de levde lyckliga i alla sina dagar, men vägen dit var smärtsam och jag vet inte hur många gånger jag grät.
 
Därför är jag lite rädd för den tredje delen som står hemma och väntar i hyllan...
 
 
 
Before Jamaica Lane
Despite her outgoing demeanor, Olivia is painfully insecure around the opposite sex—usually, she can’t get up the nerve to approach guys she’s interested in. But moving to Edinburgh has given her a new start, and, after she develops a crush on a sexy postgrad, she decides it’s time to push past her fears and go after what she wants.

Nate Sawyer is a gorgeous player who never commits, but to his close friends, he’s as loyal as they come. So when Olivia turns to him with her relationship woes, he offers to instruct her in the art of flirting and to help her become more sexually confident.

The friendly education in seduction soon grows into an intense and hot romance. But then Nate’s past and commitment issues rear their ugly heads, and Olivia is left brokenhearted. When Nate realizes he’s made the biggest mistake of his life, he will have to work harder than he ever has before to entice his best friend into falling back in love with him—or he may lose her forever….
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Boklysten

Låter som en bok jag skulle kunna tänka mig att läsa.

2017-08-31 @ 13:59:45
URL: http://boklysten.blogspot.se/
Postat av: Monika

Det är jobbigt när böcker kryper in under skinnet så där.

2017-08-31 @ 14:19:45
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Sara

Det var nya böcker för mig men jag förstår känslan.

2017-08-31 @ 16:43:14
URL: http://sarasbokblog.wordpress.com
Postat av: Lena

En okänd författare för mig. Men det låter som något jag skulle tycka om.

2017-08-31 @ 16:59:13
URL: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: A ROOM OF MY OWN

men den kan väl knappast vara värre än fjärde delen?
du har ju en viss vana nu. känner inte alls till serien

2017-08-31 @ 17:30:47
URL: http://mrscalloway.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0