Judits tio i topp för 2017

Snart är året slut, och till dags datum har jag hunnit läsa 87 böcker i år. Inte lika många som under 2016, då jag läste 107 böcker, vilket är det mesta jag någonsin har läst under ett år. I år har jag medvetet tagit det lugnare och undvikit att hamna i "läs-stress", som kan vara mördande för läslusten.
Jag hinner säkert att läsa en boke ller två under julhelgerna, för jag kommer att kunna vara ledig i två veckor, men här kommer ändå min tio i topp för året som har gått. Listan är utan någon som helst rangordning, då det skulle vara mycket svårt att rangordna böckerna, eftersom de är så olika, både till ämne, stil och innehåll. Så håll till godo och låt dig inspireras!
 
 
  • Björnstad & Vi mot er av Fredrik Backman
  • Margaret Atwood: The handmaid´s tale
  • Gail Honeyman: Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt
  • Jessie Burton: Musan
  • M.R Carey: Flickan med gåvorna
  • Curtis Sittenfeld: Presidentens hustru
  • Emma Cline: Flickorna
  • Elisabet Nemert: Vargarnas tid
  • Kazuo Ishiguro: Återstoden av dagen
  • Sofia Lundberg: Den röda adressboken
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Flera böcker där som jag vill läsa. Flickan med gåvorna och Den röda adressboken är så otroligt bra böcker.

2017-12-18 @ 20:18:47
URL: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0