Snöfall, mirakel och frusna hjärtan

Vi hinner med ett boktips till innan jul! Månadens val till bokcirkeln föll på en bok med jultema. Och Claire Sandys Snöfall, mirakel och frusna hjärtan bär onekligen på en hel del julsträmning. Boken utspelar sig runt jul på Irland och är fylld med hemligheter, romantik och humor. Bra julläsning med andra ord!
 
Det har gått sexton år sedan Asta lämnade Irland med ett krossat hjärta och ett barn i magen. Tillsammans med dottern Kitty trivs Asta bra i London men när hennes chef, den snygga tidningsmogulen Conan, vill att hon undersöker en religiös bluff i hennes gamla hemby tvingas hon plötsligt möta sitt förflutna. 
 
Där väntar släkt, gamla vänner och ovänner, samt nya bekantskaper och chans till romans.
 
 
 
Överlag skulle jag säga att boken togs emot väl av samtliga i vår bokcirkel. En del tyckte att den var lite lång, och på ett sätt kan jag hålla med. Många scener och dialoger var onödigt långa och babbliga i mitt tycke. Det tror jag kan ha bidragit till att boken inte gick riktigt så lätt att flyga igenom som man kanske hade tänkt.
 
Ett litet minus också för att baksidetexten avslöjade lite för mycket. Jag tycker att händelserna som beskrivs där ska ske ganska omgående i handlingen. Man ska inte sitta och fortfaranda vänta på att det baksidetexten lovat ska infrias när över halva boken gått.
 
Boken är ändå en riktigt trevlig feelgoodpärla och vill man läsa något härligt vintrigt med en god portion humor blir man nog inte besviken. Snöfall, mirakel och frusna hjärtan lämnar en tillfredsställande julmysig känsla efter sig.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0