Halvårsuppdatering 2017

Under gårdagens Top Ten Tuesday var det många som listade sina favoriter från första halvan av 2017. En sådan lista blev jag också sugen på att göra. Samtidigt tänkte jag passa på att titta hur det har gått med mina läsmål och läsutmaningar som jag satt upp för året. Vi börjar med det senare.
 
Mål för 2017
  • Avsluta minst 10 serier: Den här utmaningen har gått lite trögt. Hittills har jag avslutat 4 serier och ligger lite efter, men jag får försöka kämpa ännu hårdare i höst.
  • Läsa 10 böcker till Nora Roberts-utmaningen: I skrivandets stund har jag läst 6/10 böcker. Klart godkänt!
  • Läsa 5 böcker till Agatha Christie-utmaningen: 2/5 lästa och inne på nummer tre. Godkänt!
  • Läsa fler böcker än vad jag köper: Hittills har jag läst mer böcker varje månad än vad jag har köpt på mig. Det är riktigt bra för att vara jag. Men sommarmånaderna och bokmässan i september brukar förstöra genomsnittet för året ändå. Jag hoppas att jag kan vara tillräckligt många böcker minus innan dess för att väga upp.
  • Boktolvan: 4/12 författare lästa än så länge. Här blir det till att lägga på ett kol.
  • Goodreadsmål: Jag satte inte 100 hundra böcker i år som jag brukar, utan 75. För jag kände redan i vintras att jag nog inte skulle hinna läsa så mycket i år. 45 har det blivit hittills och det är faktiskt mer än vad jag bågat hoppas på. Nu är det bara att hoppas att läslusten håller i sig. Jag har så otroligt mycket spännande böcker på läslistan.
 
Vilka är då årets tio favoriter för första halvan av 2017...
(utan inbördes ordning)
 
1.  Forevermore av Kristen Callihan
2. Blood Kiss av J.R. Ward
3. Och så var de bara en av Agatha Christie
4. A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas
5. Kings Rising av C.S. Pacat
6. Hemligheter Små av Christina Schiller
7. Bound by Flames av Jeaniene Frost
8. Heroine av Kallentoft & Lutteman
9. Up from the grave av Jeaniene Frost
10. Bambi av Kallentoft & Lutteman
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0