Jag ropade

För er som inte vet så mycket om mig så kan jag berätta att det finns två saker som jag gillar lite extra att läsa om. Det första är det övernaturliga, magi, fantasy och främmande världar. Det andra är självklart romantik. Jag älskar romance!
 
Författaren Frida Hallberg beskriver sina böcker som magiska relationsromaner och visst låter det som något som skulle passa mig. Det gjorde det också.
 
I Fridas debut Jag ropade får vi möta Vilja. En kvinna som letar efter förändring, för livet känns inte rätt. Något fattas henne. När hon möter Maldin blir det som ett uppvaknande och hon ser sin omgivning för vad den är - en värld på väg utför. Nyförälskad följer hon Maldin till en ny värld, en värld där Vinden talar och Jorden pulserar under fötterna, men är hon verkligen redo att lämna sin familj och sina vänner åt sitt öde?
 
 
 
Jag ropade tar inte bara med oss på ett magiskt och romantiskt äventyr. Den skapar även eftertanke kring hur vi egentligen lever våra liv och hur vi behandlar vår planet. Boken är lättläst och blev aldrig långtråkig. När slutet kom ville jag bara ha mer. Jag var inte alls redo att släppa taget om Vilja och Maldin. 
 
Som tur är får jag återse dem i Fridas tredje roman Bortanvinden som släpps den 16 oktober. Jag längtar tills jag kan sätta tänderna i den. Och när ni har läst Jag ropar och den fristående uppföljaren Den du var, som jag kommer att tipsa om nästa vecka, tror jag att ni också kommer att göra det. För i Fridas böcker möts fantasy, kärlek och naturromantik i en mysig kombination som är svår att motstå.
 
Jag ropade kan ni beställa via Bokus och Adlibris.
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0