Profetians tid!

Så var denna månads utmaning avklarad. I september skulle vi läsa två hyllvärmare och då jag nu läst klart andra boken i Eddings serie om Belgarion, Profetians tid, har jag uppfyllt min kvot.
 
I den andra boken fortsätter jakten på Aldurs sten som blivit stulen från Riva. Garion får reda på mer om sin bakgrund och visar sig även ha oanade krafter. Det är mycket geografi och många folkslag som flimmrar förbi på sidorna och mer än en gång funderade jag på att göra en lista för att kunna hålla isär alla dessa etniska och geografiska referenser. Det är alorner och murgoer hit och dit. Man kan bli alldeles snurrig. Dock var boken minst lika bra som den första, om inte bättre, då det faktiskt börjar hända lite mer. Kommer inte gripa mig an bok tre riktigt än. Känner att jag behöver lite variation. =)
 
/ Bea
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0