Älska!

Efter att ha läst Sylvias historiska romance Synda i höstas fick jag mersmak och blev därför jätteglad när jag fick hem ett exemplar av boken Älska från Bookmark förlag. Älska, är liksom Synda, en historisk roman som utspelar sig i 1800-talets England. Med andra ord kunde den inte släppas mer lägligt med tanke på att mitt tema för månaden maj är just 1800-talets England.
 
Isabel Pelham lever ett glamoröst liv i London. Hon är änka efter den stilige Lord Pelham som tog hennes hjärta med storm när hon som ung kvinna debuterade i sociteten. Hon trodde att det hon och Pelham hade var något speciellt, men det dröjde inte länge innan hennes make sökte sig utanför den äktenskapliga sängen. Efter att Lord Pelham dött i en duell över en älskarinna bestämde sig Isabel för att aldrig gifta om sig. Istället avverkar hon den ena älskaren efter den andra och lämnar dem så fort de börjar visa tecken på förälskelse.
 
När den yngre Markisen Grayson föreslår att de ska gifta sig blir hon först mycket förvånad. Men när han förklarar omständigheterna kring deras kommande äktenskap kan hon inte låta bli att låta sig övertalas. Om de vore gifta skulle hennes älskare aldrig kunna kräva något mer av henne, än att vara just älskare. Detsamma skulle gälla för Grayson, som skulle slippa pressen att skaffa en lämplig hustru. Det låter som en lysande överenskommelse och deras äktenskap fungerar till en början riktigt bra. Isabel och Grayson är man och hustru enligt lagens mening, men aldrig mer än bara vänner. Men så försvinner Grayson plötsligt och när han kommer tillbaka fyra år senare är det en helt annan man som återvänt...
 
Synda & Älska av Sylvia Day
 
Älska är en romantisk och passionerad historia om kärlek vid andra ögonkastet. En historia om att växa upp och försonas med sitt förflutna. En bonus i boken var den lite roliga historien om hur Isabels bror, kvinnojägaren Rhys, blir helt tagen på sängen då han upptäcker att han blivit förälskad för första gången i sitt liv. En underbar liten kärlekshistoria.
 
Jag gillar hur vi både får följa Grayson och Isabel i boken. Som läsare vet man vad som håller dem tillbaka och vad som hindrar dem från att våga älska helhjärtat. Jag ska erkänna att jag ibland blev en aningens frusterad och önskade att de bara hade varit lite bättre på att kommunicera med varandra. Men av tidigare erfarenhet vet jag att romancekaraktärer sällan är några höjdare på kommunikation. Jag antar att böckerna skulle bli alldeles för korta då.
 
Gillar man historisk romance med mycket kärlek och passion, ja då är chansen stor att man kommer att älska detta! Stort tack till Bookmark för boken!
 
Älska får...
 
     
 
...fyra av fem engelska flaggor!
 
Älska finns att köpa som e-bok hos bokii!
 
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0