Pust och stön lång är kön...

Så har man med livet i behåll överlevt ännu en mellandagsrea och trots att man väntat några dagar var den strida stömmen av hoppfulla konsumenter inte på något sätt avtagande. Nog fanns det folk och det i överflöd. Är själv inte så värst förtjust i att trängas med vilt främmande människor runt ett bord med toppar i bomullstrikå, som med största sannorlikhet blir noppiga efter första tvätten, för att sedan behöva köa för att ta mig ut ur detta inferno. Men ibland måste man ta tjuren vid hornen och ett sådant tillfälle är när den närliggande stadens stora second-hand-butik öppnar portarna för sin mellandagsrea dvs. halva priset på allt i butiken!

Anlände vid lunchtid precis när affären skulle öppna och möttes av en skock av människor, som man skulle kunna tro hade förirrat sig från Ullared och hamnat utanför denna tegelbyggnad i funkisstil dryga 25 mil därifrån. Men så var inte fallet. De flesta närvarande var ytterst målmedvetna, målsökande vintage-rävar med siktet på den förseglade dörren som snart skulle öppnas. När detta skedde fortplantades en våg av knuffande och buffande rörelser som skulle få alla dessa människor att sammanstråla in genom den lilla dörren. Tänkte förfärat för mig själv att här finns det väl inte en enda bok kvar när jag väl har kommit in...
Så var lyckligsvis inte fallet och när jag väl var inne var det fri passage till bokavdelningen. Möbelavdelningen däremot såg ut som ett stridsfält, där mottot "Köpa vad som köpas kan" rådde. 
Kom dock efter ett tag helskinnad ut igen efter att ha spenderat en bra stund i kö för att få betala, men då var jag fem böcker rikare och endast 32,50 kr fattigare, vilket var väl värt tiden i kö.

Böcker som inhandlades idag var bland annat följande...

I minnenas tecken Bländverk 
Den vita massajens dotter Resan tillbaka till den vita massajen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0