En doft av apelsin, nejlika och kanel!

Idag blir det inte så mycket text utan mer bilder. Igår hade vi pepparkaks- och julgodisbak, så det blir lite bilder från det. Vi såg för övrigt en rolig film senare på kvällen, men den skriver jag om på måndag.

Glad andra advent!

/ Bea


De här juliga apelsinerna sprider en angenäm väldoft i hela köket. Är för övrigt första året jag lyckats göra
dem utan att de säckar ihop och möglar bort. Hurra!


Degen! Det tjuvades en hel del ur bunken, kan jag erkänna. Något som magen senare fick erfara, knip!


Urkunden själv - Vår Kokbok. Verkligen en bra standardkokbok att ha hemma.


Vi passade även på att göra gräddkola efter ett busenkelt recept som du hittar här.


Ramses ville också vara med, men har var inte till så stor hjälp. Han bidrog dock till en högre mysfaktor.


Så hääääääär mycket pepparkakor blev det. De två stora katterna ska vi dekorera och hänga upp.

Och så här fin blev kolan...

Den blev jättegod, så jag rekommenderar receptet varmt.

Och slutligen en bild på pepparkakorna klappade och klara.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Mysiga bilder! Jag har inte bakat något än, men det ska bli nästa helg. Tror jag ska testa ditt recept då.

2010-12-05 @ 14:13:31
URL: http://svagerskorna.blogspot.com
Postat av: Bea

Gör så! De blev supergoda och precis lagom sega. =)

2010-12-05 @ 17:09:52
Postat av: Cathy

Vilka fina bilder! riktig julkänsla :)

2010-12-06 @ 22:24:09
URL: http://cathrinesbokblogg.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Vad mysigt! Vi ska ha bakdag imorgon är det tänkt. Det blir pepparkakor och lussebullar tror jag. Godiset får vänta lite, annars räcker det inte fram till jul... :)

2010-12-07 @ 20:00:53
URL: http://svagerskorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0