Medan du sov

För några månader sedan bloggade jag om filmen Surveillance där man får se Bill Pullman i en något annorlunda roll. Tror att inlägget hette Bill Pullman, som vi inte är vana att se honom eller nåt sånt.
Den här filmen däremot personifierar hur jag är van att se Pullman på filmduken.

Medan du sov handlar om Lucy (Sandra Bullock), som arbetar ensam varje dag vid pendeltåget för att sedan komma hem till en tom lägenhet och en katt. Varje morgon klockan åtta åker en välklädd ung man med tåget och Lucy fantiserar om att han är hennes drömprins. På juldagens morgon, när Lucy jobbar eftersom hon är den enda utan familj, ser hon hur mannen blir rånad och sedan knuffad ner på rälsen. För att rädda hans liv hoppar hon ned på spåren mitt framför ett ankommande tåg.
Väl på sjukhuset får hon inte träffa mannen, därför säger hon till sköterskorna att de är förlovade. Detta sprider sig till mannen som heter Peters familj och vips står hon där med en helt ny familj och en fästman i koma. Hur ska hon ta sig ur det här? Och det blir inte lättare när hon träffar Peters yngre bror Jack (Bill Pullman).

För mig är den här filmen nostalgi på hög nivå. Faktum är att detta var den första romantiska komedin jag såg. Minns hur min mor och min moster skulle se på filmen och att jag och min äldre syster fick sitta med. Man kände sig så vuxen och det hela kändes som en invit in i vuxenlivet. Därför trodde jag nog att E skulle tycka att den var lam och tråkig, men han tyckte faktiskt att den var riktigt bra. Dessutom utspelar den sig under julen, vilket ger en extra mysfaktor.



Kommentarer
Postat av: Lovisa S

...plus att den utspelar sig i Chicago, vilket gör den ännu bättre! :)

Härlig blogg du har, Bea! Jättekul att läsa!

2010-10-06 @ 09:35:50
Postat av: Bea

Just det, det gör den ju. Passar ju dig alldeles utmärkt!

2010-10-07 @ 08:53:59
Postat av: Anonym

Åååh, när Olivér o jag bara var sådär lite tveksamt nykära men inte tillsammans än så såg vi den på hyr-VHS, haha! Jag är nog minst tusen år gammal!

2010-10-07 @ 09:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0