Dagens boktips!

Jag har inte läst många böcker som har fått mig att skratta rakt ut, men två av dem som har är skrivna Martina Haag. Nu tänker jag inte på boken Underbar och älskad av alla, som dessutom filmatiserats, och dess uppföljare.
Nej, de roligaste böckerna är utan tvekan de som är en aningen mer självbiografiska. Nämligen Hemma hos Martina samt Martina-koden.

Så här står det på baksidan utav den första boken Hemma hos Martina:
Hemma hos Martina handlar om hur Martina försöker få livet att gå ihop med tre barn, en miljard katter och Sveriges stökigaste man som bara snor ens strumpor hela tiden och en skådespelarkarriär vars höjdpunkter mest verkar bestå av provfilmningar för för finskt diskmedel...

I böckerna finns det massor av hysteriskt roliga saker att känna igen sig i, i alla fall för mig. Framför allt katterna. Nu har jag i skrivandets stund bara fem (men snart är de bara fyra eftersom en kattunge flyttar hemmifrån), men de känns ofta betydligt fler, typ en miljard...

Läs, njut och skratta!

/Syster S

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0