De tre musketörerna på bokjakt!

Idag strålade jag, min mor och Syster S samman efter/innan respektive jobb för att gå en sväng på Gengåvan. Detta är, som jag nämnt tidigare, en väldigt bra second-hand om man vill fynda böcker.
Det tog inte lång tid innan jag lyckats fylla en kundkorg. Det tog däremot längre tid att sovra bort tills bara den här boken fanns kvar:



Och då kan man fråga sig, varför sovra när det är så prisvärt? Jo, sanningen är den att min bokhylla är full och jag har halvt om halvt lovat mig själv att försöka läsa ikapp lite innan jag handlar fler lockande böcker. Därför lyckades jag ta mig därifrån med endast Ann Cleeves Svart som natten som, om jag inte missminner mig, Blivande Sjuksyrran tipsade om på en bokcirkelträff. De hade även de två uppföljarna Vita nätter och Rött stoft. Förutom dessa så hittade jag även Annika Thors serie om den tyska flickan Steffi och hennes syster Nellie. Serien som börjar med En ö i havet och som slutar med Öppet hav, men den lyckades jag också avhålla mig från att köpa. =)

Vad Syster S hittade kommer ni säkerligen att få se i ett inlägg inom en snar framtid.

Nu väntar lugn hemmakväll i sällskap av den här pärlan. Började läsa den igår och jag vill bara ha mer!



/ Bea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0