Förlorad ängel!

För någon vecka sedan fixade Bea hem uppföljaren till Fallen Ängel, nämligen Förlorad Ängel och jag hade den stora äran att få läsa den först.

I boken får vi återigen följa tonåriga Nora och hennes pojkvän och numera även skyddsängel, Patch. Patch som uppgraderades till skyddsängel för att han offrat sin dödlighet för Noras skull. Men den stora lyckan verkar inte vilja infinna sig för det unga paret utan de glider allt mer isär. Samtidigt framkommer nya saker kring Noras pappas död som gör att hon inte längre våga lita på Patch som sin skyddsängel. Men vem kan hon då lita på?

Boken var till en början lite trög, det tog ett tag innan jag återigen var insatt i alla begrepp. Fallen ängel, ärkeängel, skyddsängel, nefilim, blodssamfund m.m. m.m. Men sen flyter boken på bra. Och avslutningen är både spännande och överaskande.

Men enligt mig finns en stort minus. Lite spoilervarning här kanske.....

Boken slutar precis där det är som allra mest spännande. Först trodde jag att det fanns ännu ett kapitel, men när jag insåg att detta var slutet blev jag lite besviken. Så boken lämnar en som läsare totalt otillfredsställd. Snopet.
Nåväl, i oktober kommer i alla fall den tredje boken, Silence, ut. Sen är det bara att vänta på att den ska bli översatt också...


/Syster S

Förlorad ängel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0