Att vara med henne!

När jag och Bea bestämde oss för att utmana oss själva med självbiografer under december månad bestämde jag mig genast för att jag ville läsa Alex Schulmans bok, Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. Ska jag vara ärlig var det faktiskt titeln jag föll för hur lång och besvärlig den än må vara.

I juli 2008 separerar Alex från den kvinna om hans levt tillsammans med de senaste sex åren. Samma datum ett år senare föds hans och Amandas dotter Charlie. I boken får vi följa Alex händelserika år däremellan. Hur dåligt han mår, hur kär han blir och hur livet går från mörkt till lysande.

Boken känns väldigt utlämnande, som om att jag tjuvläser någons dagbok, en dagbok där någon skrivit ner sina mest privata tankar och känslor. Men mest av allt är det skönt att läsa om pinsamheterna, osäkerheten och rädslan. Känslor som jag bara tror finns hos mig själv, men som nu jag vet även finns hos alla andra. Eller i alla fall Alex Schulman, en vanlig människa trots all mediahysteri.

Att vara med henne är en underbar kärleksförklaring till Amanda. Jag blev glad av att läsa den, glad att Alex lever ett lyckligt liv tillsammans med Amanda och Charlie och framförallt glad och tacksam över min egen fina familj.
En myskväll i soffan blir lite mysigare med ett ex av denna bok helt klart.

Tack till pocketförlaget.

/Sara

Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng...



Kommentarer
Postat av: Evalinn

Vilken fin recension, nu blev jag riktigt sugen på den boken! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0