Mitt sökande är över!

Nu har det än en gång blivit lite nya tillskott till den snart överfulla bokhyllan, vilket inte är ovanligt när man beger sig på en lördags-second-hand-tur.

Idag fick jag till min stora lycka tag på Joseph Girzones Främligen, en av de bästa böcker jag någonsin läst. Dessvärre ges den inte ut längre och den är näst intill omöjlig att få tag på.
Tror ni då inte att jag hittar två ex när jag väl hittar ett? Jo, minsann det gjorde jag, som tur var var min väninna H med på rundan, så den lämpade jag över på henne. Får se om hon kommer att tycka om den.

Förutom detta glädjefynd köpte jag även Camilla Läckbergs Isprinsessan och Rick Warrens Att leva med mål och mening. Har Läckbergs Tyskungen stående i hyllan hemma, men en bekant rekommenderade mig att läsa böckerna i ordning eftersom det finns en fortlöpande handling i dem. Därför har jag hållit utkik efter Isprinsessan ett tag.
Rekommenderade även H att köpa en Peter Robinson-bok, hon valde I ondskans spår. Kan verkligen lägga ett gott ord för hans deckare, de är jättebra!

På måndag blir det lite filmtips från filmkvällen igår, en mycket lyckad tillställning för övrigt.

Ha en fortsatt trevlig lördag, det ska jag!

/ Bea






Kommentarer
Postat av: Lotta

Roligt när man hittar något man letat efter länge! Grattis :) Jag har inte läst Läckberg jag heller men har några i bokhyllan. Jag måste väl kolla upp vilken ordning de ska läsas i då :) Trevlig helg!

2011-01-29 @ 15:57:28
URL: http://svagerskorna.blogspot.com/
Postat av: Anonym

åhh Rick Warrens - Att leva med mål och mening är grym! läste delar av den På TTS förra året och den ar grym!



Mitt tips är även "Att leva och verka till 100%" eller "De 7 goda vanorna" av Stephen R Covey, det är en bok men tydligen fått olika titlar. Den handlar om hur an kan leva sitt liv!

2011-01-31 @ 21:53:31
Postat av: Bea

Kul med lite nya tips! Tackar och bockar!

2011-02-01 @ 18:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0