Lite dektektivarbete!

Är det något som jag tycker är roligt så är det att snoka rätt på böcker som jag själv eller någon annan är ute efter. Tillfälle till detta gavs häromdagen när jag åkte till Gengåvan i Skövde för att snoka rätt på ett bok åt en kompis till mig. Det var ju svårt att undvika att även komma hem med en bok eller två till mig själv också, men när det är halva priset på alla böcker, vilket = en spottstyver, så gör det ju inte så mycket. =)

Med mig hem fick jag:

Härskarinnan i Abu Simbel av Christian Jacq, tillika den fjärde boken i Ramses-sviten. Själv har jag den redan, men en kompis letade efter den och numera är den i tryggt förvar i hennes bokhylla.

Via Dolorosa av Bo Setterlind. En väldigt fin diktsamling kring påskens budskap. Nästa påskhelg ska jag läsa den från pärm till pärm.

Den levande litteraturen av Ulf Jansson. Detta är faktiskt min gamla gymnasiebok i litteratur och jag minns att jag tyckte att den var mycket bra. Så nu kan jag sitta och fördjupa mig lite inom litteraturhistoria på kvällarna.

Nu vankas det 30-årskalas, min svåger har nämligen fyllt år. Hoppas ni har en skön söndag!

/ Bea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0