Nytt i deckarhyllan!

Nu har Elizabeth George kommit ut med en ny Lynley-deckare, Denna dödens kropp. Min syster har läst samtliga böcker, men själv har jag bara sett några avsnitt av tv-serien. Läste om handlingen och den verkar vara helt i min smak, mångbottnad och mystisk.
Älskar verkligen engelska deckarförfattare, de får mord att verka så elegant på något vis. Inte alls lika slafsigt och vulgärt som amerikanarna framställer det. Hos Elizabeth George, Peter Robinson och Agatha Christie, med flera, serveras mord med silversked och ofta rör sig de fulaste fiskarna i de finaste salongerna.

Det kanske är dags att läsa sin första Lynley-deckare??

/ Bea

Denna dödens kropp


Kommentarer
Postat av: Emmas Bokhylla

Jag alskar verkligen Agatha Christie, kanske ar dags for mig att ta steget over till Elizabeth George...?

2011-03-31 @ 08:27:57
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja, kanske det! Vad jag förstår kan det vara bra att läsa dem i ordning för att undvika spoilers. =)

2011-03-31 @ 08:37:35
Postat av: Sandra

Elisabeth George är väl i och för sig amerikan, även om hennes böcker förvisso utspelar sig i England med engelska personer. Jag tror att hon numera bor i England.

2011-04-02 @ 16:39:38
Postat av: Bea

Där ser man! Det visste jag inte =)

2011-04-03 @ 10:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0