Bokbloggsjerka nr. 1!

Så var det dags för min första bokbloggsjerka! Av någon anledning är texten grön och jag kan inte hitta ett sätt att ändra den. =)
Nåväl, det spelar ju ingen roll. Dessutom är det ju härligt med färg och grönt är ju allmänt känt för att vara skönt!

För er som inte vet var en bokbloggsjerka är så kan ni läsa om det hos här och hos Annika som är den som har dragit igång projektet!

Veckans fråga lyder så här:

♥ Vilken/vilka fiktiv karaktär/er skulle du helst vilja träffa och vad skulle ni då hitta på?

Efter att ha klurat lite på denna frågan har jag kommit fram till följande...
Antingen skulle jag vilja träffa Mma Ramotswe från Damernas detektivbyrå, Isabel Dalhousie från Filosofiska Söndagsklubben eller Ms Marple från Agatha Christies deckare. Eftersom jag skulle ha svårt att bestämma mig så skulle jag anordna en tebjudning för dem allesammans. Vi skulle dricka te ur skira blommiga koppar och äta scones med marmelad. Vi skulle prata om mysterier, filosofi, afrika och varför Ms. Maple valt att leva ensam hela livet. Hennes förflutna är ju något höjt i dunkel. Vad jag vet hade hon en man, som dock var någon annans man och han dog i första värdskriget. Men detta såg jag på en filmatisering så om det står i någon bok vet jag inte.

Ja, dessa damer skulle alltså jag välja att spendera en mysig söndagseftermiddag med! Tror omöjligt att det skulle bli tråkigt!


 och 

plus Isabel Dalhousie och Jag är lika med...




Kommentarer
Postat av: Marie

Mma Ramotswe verkar vara populär ;) Gillar din kombo och undrar vad Mma Ramotswe skulle tycka om skira koppar.

2011-05-17 @ 17:02:39
URL: http://enochannanbok.blogspot.com/
Postat av: Bea

Ja, det är frågan? Helst vill hon nog ha en rejäl kopp starkt rooiboste! =)

2011-05-17 @ 17:43:13
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag måste nog göra något åt min aversion mot McCall Smith och hans böcker ty Mma Ramotswe verkar onekligen vara populär :-)



Jag har läst eller snarare börjat läsa en bok av honom som inte hade någonting med damernas detektivbyrå att göra och den var helt klart ingenting för mig. Men böckerna om Mma Ramotswe kanske är det?!



Måste utforskas helt klart!



Välkommen till jerkan förresten :-)

2011-05-18 @ 18:41:31
URL: http://alkb.se
Postat av: Emmas Bokhylla

Jag skulle nog valja precis som du, tror att de dar tva skulle vara fantastiskt roliga att prata med! Och man skulle lara sig sjukt mycket!

2011-05-19 @ 08:53:01
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0