Bokbloggsjerka 18-21 nov

Veckans fråga från Annikas litteratur- och kulturblogg är följande:

Vilken är din absoluta favoritbok av de som du har läst på ett annat språk än svenska?


Sara: Jag har läst pinsamt lite böcker på engelska, som är det enda språk jag kan tillräckligt bra för att kunna läsa en ordentlig bok på. Det har blivit några Harry Potter, nån deckare och några enstaka klassiker. Men av de som jag har läst så finns en klar favorit: Pride and Prejudice av Jane Austen! Runner-up är deckaren The Treatment av Mo Hayder.

Bea: Får hålla med Sara här att jag också läst pinsamt lite böcker på andra språk än svenska och det kan nog delvis bero på att man inte tar sig tiden riktigt. Det går ju trots allt lite långsammare och jag tycker om när det går fort.
Dan Browns The Da Vince Code och Angels and Demons läste jag båda på orginalspråk och jag tyckte att de var både bra och lättlästa. Ett annat förslag skulle kunna vara Le Petit Prince som vi läste på franskan på gymnasiet. Visserligen hade jag läst den på svenska innan, så jag hade lite försprång...hehe...


/ Bea & Sara






Kommentarer
Postat av: Anna

Pride and Prejudice är ju så härlig, särskilt på engelska med det sirliga språket.

2011-11-20 @ 17:00:33
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0