Bedragen!

I boken Bedragen av Katerina Janouch får vi följa 4-barns mamman tillika barnmorskan Cecilia Lunds smått hektiska liv. Vardagstristess, familjeliv, konsten att hålla äktenskapets låga brinnande blandas med den dramatik, lycka och sorg som förekommer på en förlossningsavdelning.

När det en dag står en ung man utanför familjens dörr och hävdar att han är Cecilias makes son vänds hela hennes värld upp och ner. Tid till återhämtning finns knappast inte då hennes make, John, åker på tjänsteresa bara några dagar senare och lämnar henne ensam med ansvaret för hem, 4 barn och nu även Simon, den oäkte sonen. Detta leder till att klyftan mellan Cecilia och John växer sig allt större.

Bedragen är den första delen i romanserien om Cecilia Lund. Tre till har utgivits; Systerskap, Hittebarnet och Tigerkvinnan. Systerskap och Hittebarnet står redan hemma i bokhyllan och väntar på sin tur. Och det dröjer nog inte länge för Bedragen gav mig ett sug efter mer. Kärlek och svek blandat med krystvärkar och fostervatten, för min del passar det som handen i handsken. Men så är jag ju en sådan person som gärna käkar lunchen framför en episod av förlossningskliniken, en unge i minuten, barnmorskorna eller liknande program.

Bedragen


/ Sara


Kommentarer
Postat av: Bokälskarinnan

den boken vill jag läsa:)

2011-11-21 @ 17:05:01
URL: http://bokalskarinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0