Läsutmaning: December!

Under december månad tänkte vi ha en liten läsutmaning på bloggen. En läsutmaning är till för att få dig som läsare att kliva utanför din lästrygghet, testa nya böcker, nya författare, nya genres och kanske ta tag i nån bok som stått oläst i bokhyllan alldeles för länge.

För att delta i Läsutmaning: December ska du välja ut och läsa två böcker på temat självbiografi/sann historia.
Skriv en kommentar och berätta vilka böcker du har valt ut så lägger vi upp dig som deltagare under fliken Läsutmaningar. När du läst färdigt en bok så meddela oss. Bloggar du själv så får du gärna dela med dig av länken till din recension så vi kan länka till en massa bra självbiografier/sanna historier.

Dessa böcker har vi valt att utmana oss själva med:

Bea:


Reservkraft av Tomas Sjödin och Ro utan åror av Ulla-Carin Lindqvist.
 

Sara:

Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng... Dömd att stenas


Tveka inte utan häng på ni också!!

/Bea & Sara

 



Kommentarer
Postat av: Bokälskarinnan

Hmm kanske man är med i då men kommer inte på två böcker just nu men återkommer:)

2011-11-20 @ 11:06:03
URL: http://bokalskarinnan.blogg.se/
Postat av: Monika

Har till och med kommit på tre böcker, men jag vet inte om det är möjligt att klämma in två av dem i december. Jag får nog fundera lite till.

2011-11-20 @ 11:19:36
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Louise

Jag skulle gärna vilja vara med här! Har länge försökt ta tag i att läsa Varför gråter inte Emma? av Magnus Wennerholm och Emma Jangestig. Hade också tänkt läsa Bakom stängda dörrar av Agneta Cras den här månaden så de böckerna får bli mina utmaningar! :)

2011-11-24 @ 15:16:20
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Jag vill gärna vara med här! Jag vill, precis som Sara, läsa Att vara med henne, och sedan Men jag överlevde av Révérien Rurangwa.

2011-11-24 @ 20:56:50
URL: http://strumpstickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0