Våra favoritförfattare!

Boktokig har i ett inlägg listat de författare hon bara måste läsa så fort de skriver något nytt och hon uppmanar oss att göra detsamma så här kommer en liten lista...

Några av Beas favoriter:

♥ Alexander McCall Smith - En mycket produktiv herre, vilket gör det lite svårt att hänga med bland utgivningarna, men viljan att läsa hans böcker så fort de kommer ut finns där.
Karin Brunk Holmqvist  - Jag vet att jag skriver mycket och ofta om henne, men jag älskar hennes böcker. Ser sååå fram emot att läsa Kaffe med musik.
Sophie Kinsella - Hur kan man inte se fram emot hennes roliga och mysiga böcker när det äntrar hyllorna.
Arnaldur Indriðason - Lite samma gäller för honom som för McCall Smith, dock har han inte samma produktivitet, men jag ligger lite efter ändå.. =)



Några av Syster S favoriter:

Stephenie Meyer
- Jag älskar Twilightböckerna och Genom dina ögon var otroligt bra. Så jag hoppas att det kommer fler böcker snart. Framför allt så gillar jag sättet hon skriver, tillskillnad från de som är kritiska till Meyers böcker. Jag tycker hon är så bra på att få fram känsla i böckerna.
Lars Kepler - Denna pseudonym har blivit min nya deckarfavorit för sitt snabba tempo och sin höga spänning.
Martina Haag - Hysteriskt rolig, precis min sorts humor!
Anne Karin Elstad - Gammal hederlig norsk romantik bland lusekoftor, fjäll och fjordar.

/ Bea & Syster S


Kanske utspelar sig Elstads böcker här...minus motorbåtarna då förstås!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0