Höstens bok!

Hösten är ju på många sätt en form av nystart. Läsåret eller arbetsåret drar igång igen och vardagen, som tillfälligt rubbats under sommaren, återgår till sin vanliga lunk.
Därför tänkte min syster och jag att det var dags för något nytt här på bloggen. Vi har nämligen tänkt dra igång en liten internetbaserad bokcirkel. Planen är denna att vi gemensamt väljer en bok som ska läsas under hösten och att vi sedan sätter ett datum för när vi ska diskutera boken. Detta tänkte vi att vi kunde göra i det kommentatorsfält som hör till det inlägg som kommer att publiceras 00.01 det givna datumet. Det kanske inte kan bli så jättelånga utläggningar, men det vore verkligen roligt att höra vad alla tyckte om boken.

Så nu idag, den första september, lägger vi ut en antal förslag på olika böcker. Skriv i kommentatorsfältet om du vill vara med och vilken bok du tycker att vi ska läsa. Om en vecka utses den bok som fick flest röster.

Eventuellt blir det bara jag och min syster som gör detta, men vi hoppas att fler vill haka på!

Böckerna är följande:




Midvinterblod  Niceville

Vad mina döttrar bör veta  Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Gargoylen

Samtliga böcker finns i pocket, så det behöver inte bli en kostsam historia.
Klicka på bilderna för mer info om böckerna.

/ Bea & Syster S








Kommentarer
Postat av: Elina

Det tycker jag låter ganska lockande. Jag har ev. en del att göra i höst eftersom jag pluggar, och pluggar lite extra. Men kanske, kanske detta skulle gå att sträva efter att uppnå också! (; Jag tycker "Niceville", "Vad mina döttrar bör veta" o "Gargoylen" verkar intressanta. När ska man ha bestämt mer exakt om man ska vara med? (:

2011-09-01 @ 10:19:27
URL: http://ielinashylla.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Jag kommer att läsa Niceville i höst så jag hoppas det blir den, då är jag gärna med och diskuterar!

2011-09-01 @ 10:40:19
URL: http://violensboksida.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Man måste inte bestämma sig. Man kan hålla utkik efter vilket datum vi ska diskutera boken och haka på då ifall man har läst några sidor, är man inte färdig är det ju inte hela världen heller. =)

2011-09-01 @ 17:29:13
Postat av: Bea

Mitt namn föll bort. Det var jag som skrev kommentaren ovan. =)

2011-09-01 @ 17:29:41
Postat av: Evelina

Jag har Niceville liggandes här hemma på kö. Annars så är Kallentoft mycket bra. Han har ett annorlunda sätt att skriva på.

/ Evelina

2011-09-01 @ 19:05:16
URL: http://strumpstickan.wordpress.com
Postat av: Elina

Hur som helst tror jag att jag är mkt intresserad! (; En jättekul grej! :D

2011-09-01 @ 19:33:54
URL: http://ielinashylla.wordpress.com/
Postat av: Ingalena

Jag hänger gärna på, "Midvinterblod" och "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" har jag redan läst. Får se vad ni bestämmer er för. // Kram

2011-09-02 @ 08:10:39
Postat av: Annelie

Jag har ju tänkt läsa Niceville ändå. Så det skulle jag gilla att diskutera sedan. Vilken trevlig idé förresten. //Annelie

2011-09-03 @ 20:03:01
Postat av: Bea

Kul att du är på Annelie! Niceville verkar ligga bäst till hittills! =)

2011-09-04 @ 17:39:02
Postat av: Louise

Låter jättekul! Jag är gärna med och diskuterar! Gällande bok så tycker jag att alla verkar intressanta och har inte läst någon av dem så det spelar ingen större roll :)

2011-09-05 @ 15:38:34
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Hej jag heter Ulrica, och jag är kompis med Annelie. Jag tycker "Niceville" eller "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar". Jag är gärna med och diskuterar en bok. Kul idé! :D

2011-09-09 @ 21:40:10
Postat av: Bea

Hej Ulrica! Vad kul att du är på. Det blev Niceville som fick flest röster/inte läst av de flesta. I det högra fältet under de böcker vi läser finns en rubrik som heter "Höstens bok". Disskussionsdatumet kommer sedan att komma upp det samt i ett inlägg. Kul att du hakar på!

2011-09-10 @ 10:38:26
Postat av: Nelly

Har precis läst Niceville så jag hakar gärna på och diskuterar!

2011-10-31 @ 21:36:16
URL: http://tvochbokfreak.blogspot.com
Postat av: Bea

Haka på bara!

2011-11-01 @ 17:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0