Bokbloggsjerka 13-16 april!

 Denna helgen ber Annika oss att pusha för en nordamerikansk författare som vi gillar!

Sara: Oj, oj det var sannerligen ingen lätt utmaning med tanke på att jag läst fruktansvärt mycket bra böcker från amerikanska författare de senaste månaderna. Här kommer min favorit:

Richelle Mead. Kanske mest känd för sin serie Vampire Academy som jag bara älskar (tror inte nån som läser bloggen hyffsat regelbundet kan ha missat det...) Är sugen på att läsa någon av hennes andra serier också. Nån som läst dom? Eller vet om dom kommer översätta några fler böcker från henne?

Andra författare som jag gärna vill läsa något nytt ifrån just nu är: Stephenie Meyer, Will Lavender, Isaac Marion.

Bea: Ja, ni. Nordamerika är ju ett ganska så stort område som dessutom kryllar av invånare och sålunda även författare. Nu kan man ju känna sig lockad att skriva någon halvt okänd och väldigt pretentiös författare bara för att låta smart, men det tänker jag inte göra. I stället väljer jag att slå ett slag för min nyfunna favorit Nora Roberts. Alla känner till henne och de flesta har någongång läst någonting utav henne, i alla fall om man är kvinna, och detta kanske inte är så konstigt med tanke på att hon i april i år gav ut sin 200:e(!) bok. =)


Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Många verkar lovorda Vampire Academy så får nog läsa dem!

2012-04-16 @ 15:19:22
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Sara

Ja, gör det så har jag någon att diskutera dom med ;) Bea har inte läst dom än...

2012-04-17 @ 08:31:49
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Rebecka Lundgren

Jag har ännu bara läst de två första i den serien men tyckte att de var kanonbra. Ganska annorlunda om man jämför med andra vampyrböcker vilket jag tycker är väldigt roligt!



Men oj, har Nora Roberts givit ut 200 böcker?! Det är ju inte klokt, hur hinner hon med? Själv har jag fyra böcker av henne i min bokhylla men har tyvärr inte haft tid att läsa dem än.

2012-04-17 @ 09:14:42
URL: http://lasdagboken.blogg.se/
Postat av: Bea

Hon skriver ju en del för Harlequin och de är väl måhända inte så långa, men hon ger ändå ut minst ett par rejäla romaner varje år. Vissa tror jag inte har översatts till svenska än.

2012-04-17 @ 11:32:51
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Rebecka Lundgren

Jaha, då är det mer förståeligt (och personligen föredrar jag de "korta" böckerna framför tegelstenarna). Men tycker ändå att det är starkt jobbat!

2012-04-17 @ 19:29:10
URL: http://lasdagboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0