Bokbloggsjerka 6-9 april!

 Veckans fråga från Annikas litteratur- och kulturblogg!

Hur arrangerar du dina böcker? Efter färg, form, författare, genre etc.

Bea:
Jag arrangerar mina alfabetiskt efter författarens efternamn, vilket säkert hör till det vanliga. Sorterar än så länge inte på genre, förutom facklitteratur och skönlitteratur, men det blir nog ändring på det i framtiden när utbudet ökar =). Vi ska flytta inom den närstående framtiden och då funderar jag på att låta fantasyböckerna få en egen avdelning och även chiclit:en. =)


Sara: Just nu har vi två lite mindre bokhyllor med enbart fantasy eftersom maken har en del sådan litteratur. De är i sin tur sorterade i alfabetisk ordning efter författare. Sen har jag en hylla i vardagsrummet för mina inbundna böcker som är sorterade efter författare. I gillestugan står flera bokhyllor med pocket som inte är sorterade överhuvudtaget. Sista hyllan finns i sovrummet. Där har jag mina favoritböcker och bokserier.



Bea: Här är tre av mina bokhyllor. Har två till som mest innehåller noter och musiklitteratur.


När det blir lite trångt får man stapla ovanpå. I detta fall är det fantasyböckerna som fått flytta lite på sig.

/Bea & Sara


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag "knökar" in boken där det finns plats. Nån gång vart tredje år (då jag dammar) brukar jag kanske försöka placera dem efter "genre".... Ungefär så i alla fall....Får kanske fundera på om jag ska bli bättre på detta.

2012-04-09 @ 10:50:05
Postat av: Nilmas Bokhylla

Vad intressant att läsa och vad mycket böcker ni har ;)

2012-04-09 @ 11:12:19
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Lena

jag försöker i möjligaste mån sortera efter författare men platsbrist kan göra detta lite svårt ibland, speciellt bland alla pocketböcker.

2012-04-09 @ 16:25:18
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se
Postat av: Bea

Bea: Vi kan nog alla hålla med om att böcker tar plats hur underbara de än är =). Nu i slutändan har jag fått börja, som Annelie säger, "trôka" in dem där de får plats, alternativt stapla lite här och var. =)

2012-04-09 @ 19:10:57
URL: http://beasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh vilka fina bokhyllor! Jag blir alltid så glad när jag ser hyllor fulla med böcker.

2012-04-12 @ 19:16:29
URL: http://liberlibri.blogg.se/
Postat av: Liz

Va fint! Jag har bara plats för två bokhyllor hemma så alla mina böcker står i dubbla rader :)

2012-04-13 @ 11:54:33
URL: http://bokliz.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0