Archangel's Consort!

Vampire hunter Elena Deveraux and her lover, the lethally beautiful archangel Raphael, have returned home to New York only to face an uncompromising new evil ...A vampire has attacked a girls' school - the assault one of sheer, vicious madness - and it is only the first act. Rampant bloodlust takes vampire after vampire, threatening to make the streets run with blood. Then Raphael himself begins to show signs of an uncontrolled rage, as inexplicable storms darken the city skyline and the earth itself shudders. The omens are suddenly terrifyingly clear. An ancient and malevolent immortal is rising. The violent winds whisper her name: Caliane. She has returned to reclaim her son, Raphael. Only one thing stands in her way: Elena, the consort who must be destroyed ...

Gillade man de två föregående av Nalini Singhs böcker om Guild Huntern Elena och ärkeängeln Raphael, gillar man garanterat denna boken också. Ett nytt ord lärde jag mig också. Consort, inget ord som jag stöter på ofta i det engelska språket annars.
 
Eftersom jag älskade de två första böckerna älskar jag givetvis denna bok också. Men nu känner jag att det blivit lite mycket ärkeänglar på sistone så nu får jag nog ta en liten paus, innan jag köper nästa bok Archangel's Blade, Till min stora förtjusning handlar den inte enbart om Raphael och Elena, utan vampyren Dimitri (en av Raphaels sju livvakter) får en huvudroll i nästa bok tillsammans med en annan Guild Hunter. Så hemskt länge kanske jag inte behöver vänta med att beställa hem nästa bok trots allt ;)
 
/Sara
 
Archangel's Consort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0