Bokcirkelträff!!

I söndags var det så dags igen. Dags för Princess Chanelle, Sapphire och jag, Sara (plötsligt känns mitt namn lite grått och tråkigt, undrar varför?) att återigen slå våra kloka huvuden ihop och diskutera böcker. Kvällens värdinna var Sapphire och hon bjöd på en underbar kräftsoppa och smaskig chokladmousse till efterrätt.
 
 
Dagens huvudbok var Sankta Psyko av Johan Theorin och här är några tankar om den boken:
♥ Det vi alla gillade bäst med boken var hur glimtarna från Jans förflutna blandades med nutid och hur bra allting vävdes ihop på slutet.
♥ Princess Chanelle tyckte att det var de historiska återkopplingarna, Lodjuret och Bangen, som var det bästa med boken, bättre än huvudstoryn.
♥ Alla tyckte vi att boken var lättläst och flöt på bra.
♥ Jag och Sapphire gillade boken, jag gillade den till och med riktigt mycket. Medan Princess Chanelle gav ett lite lägre betyg. Hon tyckte boken var okej, men kanske inget hon skulle rekommendera till nån annan.
 
Även lite andra böcker kom upp i mer eller mindre seriösa diskussioner.
♥ Chanelle hade plöjt Gerhardsens Hammarbyserie och tyckte dom var riktigt bra. Det inspirerade mig till att ta tag i andra boken i serien.
♥ Sapphire hade läst Själlös som jag lånat ut till henne. Diskussionen gled genast in på den muskulöse lord Maccon och önskan att få veta mer om igelkottsincidenten.
♥ Och pratar man varulvar och muskler är steget inte långt till Rhyannon Byrds trilogi om Blodjägarna, men den diskussionen passar nog inte här...
♥ ...men ledde oss i alla fall in på Fifty shades of Grey som kommer på svenska i höst. Kanske är Femtio nyanser av honom något för vår bokcirkel?
 
 
Vi diskuterade också: En dejt, Delirium, En skrämmande motorvägsincident, Kråkflickan (fortsättningen Hungerelden fick följa med hem till Chanelle), Hypnotisören (snart är det biopremiär) och en massa strunt och allmänt skvaller förstås.
 
Nästa bok blir: Stolthet och fördom och zombier!
 
/Sara
 


Kommentarer
Postat av: Chanelle

Alltid lika trevligt! Ser fram emot nästa träff! :)

2012-08-07 @ 16:12:45
URL: http://www.staffenharry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0