Nu har han läst klart!

När H äntligen läst färdigt Tankeläsaren började jag genast att bombardera honom med frågor om boken. Han rycker på axlarna och säger: "Den var väl bra."
 
Inget jätteuttömmande svar, så jag fortsatte att fråga. Tillslut kom han fram till följande.
 
"Boken hade ett bra driv. Ibland kan böcker innehålla för mycket upprepningar, beskrivningar samt vara dåliga på att flytta sig framåt i tiden. Men i Tankeläsaren hade författaren undvikit dessa punkter. Handlingen flöt på bra och boken blev aldrig långtråkig. Författaren har koncentrerat sig på karaktärerna istället för att bygga upp en komplicerad värld som det tar tid att sätta sig in i."
 
Så på det stora hela verkade det som om han uppskattade boken, även om han kanske inte blev riktigt lika exalterad över den som jag.
 
För er som läst Tankeläsaren, gå in och titta på adlibris beskrivning av boken här. Jag tycker att dom avslöjar alldeles för mycket om boken. Vad tycker ni?
 
De utvalda : tankeläsaren (ungdom)
 

/Sara



Kommentarer
Postat av: BokMamma

Jag måste verkligen också läsa De utvalda. Tror det är en bok som kommer passa mig.

2012-08-26 @ 20:40:39
URL: http://bokmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0