Bokbloggsjerka 3-6 feb

Vilken var förra årets bästa debutroman?

Frågar sig Annika under denna helgens bokbloggsjerka.

Sara: Min första tanke var Halvblod av Sofie Trinh Johansson, men så kom jag på att det inte var hennes debutbok. Boken Vatten och salt utkom ju tidigare. Jag har läst flera debuter under föregående år, men jag tror inte en enda av dem är utgiven under 2011. Men jag skulle ändå vilia lyfta fram några av dem:

Corpus delicti av Elias Palm (2010) - jag läste den i år då den släpptes på pocket.

Vindens namn av Patrick Rothfuss - kom på svenska 2009, pocket 2011.

Hypnotisören av Lars Kepler - Under förra året läste jag både första och andra boken av Kepler-duon. Första kom väl 2009 om jag inte minns fel.

Bea: Oj, vet nog inte om jag läste någon debutroman förra året och gjorde jag det var den nog inte från 2011. Det närmsta jag kan komma är Lucy Dillons Ensamma hjärtan och hemlösa hundar som jag läste häromveckan... Och vid närmare efterforskning (adlibris.com) så gavs den faktiskt ut 2011. Dillon har säkerligen skrivit fler böcker innan denna, men denna är ju den första som översatts till svenska. Ja, det får bli Dillons Ensamma hjärtan och hemlösa hundar.


Vindens namn och Corpus Delicti


Ensamma hjärtan och hemlösa hundar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0