Pepparkakshuset!

Så har även jag tagit mig halvvägs in bland februariutmaningens deckare. Carin Gerhardsen är en ny bekantskap för mig och efter att ha avslutat Pepparkakshuset känner jag mig sugen på att fortsätta att läsa om den sympatiske kommissarien Conny Sjöberg vid Hammarbypolisen. Kombinationen brottsbekämpare, problemlösare och stressad småbarnspappa känns ny och fräsch och fram för allt charmig.

Under en kort tid sker flera mycket bestialiska mord i mellansverige. När Sjöberg börjar ana ett samband mellan morden inser han att de är en seriemördare på spåren.

Boken ger en mycket realistisk insyn i vad som skapar en mördare och hur mobbing och utanförskap kan få oanade konsekvenser. Tiden läker inte alla sår, längtan efter upprättelse och hämnd växer sig bara starkare med åren.

Jag tyckte att Pepparkakshuset var en riktigt bra deckare, men lite för förutsägbar för min smak. Det tog inte många kapitel innan jag hade starka misstankar om vem mördaren var. Trots ihärdiga försök från författaren att överföra misstankarna till någon annan.

Men det blir ändå tummen upp för Carin Gerhardsen från mig!

/Sara

Pepparkakshuset



Kommentarer
Postat av: Lotten

Gerhardsen tillhör mina deckarfavoriter. Sträckläste de tre första för ett tag sen och har precis läst den fjärde nu.

2012-02-11 @ 18:17:34
URL: http://lottensbokblogg.wordpress.com
Postat av: Sara Pepparkaka

Den här borde väl jag läsa bara pga namnet!

2012-02-11 @ 19:12:12
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0