Saras Boklöften 2012

Inför 2012 har jag valt att sätta upp lite mål för mitt läsande. Jag vill utmana mig själv till att variera min läsning. Under året som gick:

- Läste jag 46 böcker.
- Testade jag 26 nya författare.
- Läste jag följande genres: roman, självbiografi, fantasy, sci-fi, deckare, chic-lit, thriller samt en himla massa young adult böcker på temat paranomal romance (som ju blivit så populärt, ja menar det bara väller fram nya böcker...)

Fem av dessa 48 böcker kan räknas till skaran hyllvärmare som det svämmar över av här hemma. Hyllvärmare, enligt min definition, är böcker som varit i min ägo mer än ett år utan att ha blivit lästa. Men detta ska det bli ändring på till nästa år. Här kommer mina mål inför 2012.


Mina boklöften inför 2012:

 Läsa minst en hyllvärmare i månaden, eller minst 12 st under 2012. Det finns alldeles för många böcker i bokhyllan som jag köpt men sen aldrig läst. En hyllvärmare behöver ha funnits i bokhyllan i minst ett år.

12/12 - Avalons dimmor, Dödens kemi, Född ur elden, Född ur kylan, Född i synd, Getingboet, Ett fjärran eko, Underbar och älskad av alla, I en annan del av Bromma, Livets källa, Vargens lya, Tertors vrede

 Variera min läsning! Följande genres ska representeras: Deckare, historisk roman, fantasy, thriller, självbiografi, klassiker, skräck, chic-lit, science-fiction.

 Testa nya författare! Se min boktolva för 2012.

 Läsa lite på engelska. Engelsk litteratur har det inte blivit någon alls under 2011, kanske dags för det nu 2012. Det är ju så mycket snack om hur mycket man missar när man inte läser på orginalspråk...
Antal: 39




/ Sara


RSS 2.0